Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Samenwerken in tijden van online vergaderen, thuiswerk en remote teamsHoe ontwikkel je je leiderschap?Hoe connecteer je in tijden van deconnectie?Hoe creëer je meer impact op je omgeving?Onze hybride wereld is boeiend en rijk, maar ook complex en disruptief. Managers zijn al langer niet meer in control. De covidpandemie deed een 'nieuw normaal' ontstaan, dat bepalend werd voor een nieuwe geest en afspraken rond samenwerken, leidinggeven en communiceren. Een onvoorspelbaar veranderende context vraagt om aanpassen en schakelen in functie van het doel. Dat vraagt om leiderschap, keuzes en moed. Bewust inzetten op focus of verbinding om objectieven te bereiken. Met de dynamiek van geconnecteerd leiderschap en de bijbehorende modellen, creëer je een context waarin mensen, teams en organisaties de gepaste progressie kunnen maken. Waarom AANDACHT de essentie is nodigt uit tot besluitvaardigheid en het benutten van de kansen die zich aandienen voor een duurzame toekomst. Dit boek pleit voor een kwaliteitsvolle vorm van aandacht die jouw, en daarmee ook onze, werkelijkheid bepaalt.https://www.lannoo.be/nl/waarom-aandacht-de-essentie
onderwijs --- Leidinggeven. --- Leiderschap --- Management --- Coaching --- Verbondenheid --- Organization theory --- coaching --- leidinggeven --- organisatiepsychologie --- Industrial organization --- Leadership Leadership --- Equipe Team --- Relations humaines Menselijke relaties
Choose an application
Nudging won de laatste jaren sterk aan belangstelling. Verschillende overheden en organisaties maken er reeds gebruik van. Maar wat houdt nudging nu concreet in? En hoe kan je het zelf toepassen? Een ‘nudge' betekent letterlijk een duwtje geven. Het is een eenvoudige psychologische techniek die ons leidt naar een bepaalde keuze, zonder dat hierbij onze keuzevrijheid wordt afgenomen. Onderzoek laat zien dat nudging een effectieve methode kan zijn voor gedragsverandering. Zo resulteerde het bijvoorbeeld al in gezonder eetgedrag, gemotiveerde werknemers en zelfs meer orgaandonoren. Nudges zijn vaak kleine aanpassingen, maar toch zorgen ze voor een grote impact op ons gedrag. Dit boek geeft een overzicht van de belangrijkste nudgetechnieken en maakt deze herkenbaar aan de hand van meer dan honderd voorbeelden en concrete inzichten. Zowel wetenschappelijke onderzoeken als praktische toepassingen komen aan bod. Je ontdekt dus niet alleen wat nudging inhoudt, maar ook hoe die wordt toegepast in de praktijk en hoe je er zelf mee aan de slag kan. Omdat de grens tussen nudging en andere vormen van gedragsbeïnvloeding soms dun kan zijn, worden ook enkele bekende overtuigingstechnieken en ethische vraagstukken besproken. Na het lezen van dit boek kan je dus beter verschillende nudgetechnieken en overtuigingspogingen detecteren. De vele voorbeelden en de heldere tekst maken het boek voor iedereen toegankelijk. Er is geen voorkennis vereist.
Overtuigen (psychologie). --- 159.947 --- 316.77 --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel). --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties). --- Psychologie van de wil. Wilskracht. --- Communicatiesociologie. --- Comportement ps. --- Social psychology --- Mass communications --- communicatie --- gedragsverandering --- gedragspsychologie --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties) --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- comportement ps
Choose an application
De wereld verandert zo snel dat statische skills niet langer volstaan. We hebben het vaak over IQ en EQ, maar er is een derde Q waar we werk van moeten maken: de RQ of risico-coëfficiënt. Dat is entrepreneurship, de appetijt om grootse dingen te proberen, zonder angst om te mislukken.Dit boek leert je hoe je je verantwoordelijkheid als ondernemer of leidinggevende opneemt en bijdraagt tot een warme en dynamische omgeving waar medewerkers betrokken zijn, met betere resultaten als rechtstreeks gevolg. Verhoog de veerkracht op de werkvloer en creëer een waarderingscultuur waarbij communicatie aan de basis ligt.Bron: https://www.lannoo.be/nl/collega-hoofd-en-hart
Managementvaardigheden --- Leidinggeven --- Risicomanagement --- Personnel management --- motivatie --- teamwork --- veranderingsmanagement --- leidinggeven --- groepsontwikkeling --- Leiderschap --- Management --- Relations humaines Menselijke relaties --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Santé dans entreprises Gezondheid in bedrijven
Choose an application
An international business expert helps you understand and navigate cultural differences in this insightful and practical guide, perfect for both your work and personal life. Americans precede anything negative with three nice comments; French, Dutch, Israelis, and Germans get straight to the point; Latin Americans and Asians are steeped in hierarchy; Scandinavians think the best boss is just one of the crowd. It's no surprise that when they try and talk to each other, chaos breaks out. In The Culture Map, INSEAD professor Erin Meyer is your guide through this subtle, sometimes treacherous terrain in which people from starkly different backgrounds are expected to work harmoniously together. She provides a field-tested model for decoding how cultural differences impact international business, and combines a smart analytical framework with practical, actionable advice.https://www.bol.com/be/nl/f/culture-map/9300000110083228/
Interculturele communicatie. --- Social psychology --- sociale psychologie --- interculturele communicatie --- intercultureel management --- DIVERSITY IN THE WORKPLACE --- INTERPERSONAL RELATIONS --- Diversity in the workplace --- Psychology, Industrial --- Interpersonal relations --- Diversity in the workplace. --- Psychology, Industrial. --- Interpersonal relations. --- Multiculturalisme en milieu de travail. --- Psychologie du travail. --- Relations humaines. --- Diversity in workplace. --- Multiculturalisme en milieu de travail --- Psychologie du travail --- Relations humaines --- Culturele diversiteit --- Management --- Managementvaardigheden --- Inclusie --- Personeelsmanagement --- Zakelijke communicatie --- Internationale handel --- Internationale public relations --- Interculturele communicatie --- 305.8 --- intercultureel zakendoen
Choose an application
Ontdek het hert, de kat en de leeuw in jezelfVersterk je klantgerichte VaardighedenKlanten accepteren niet meer dat hun nood aan helderheid, juiste informatie, houvast, structuur, respect en contact genegeerd wordt. Daardoor worden ze 'moeilijke klanten'.De klantendriehoek biedt een eenvoudig en herkenbaar model voor een duurzaam klantencontact. Je ontwikkelt je gevoeligheid voor de signalen en noden van de klant en je krijgt concrete handvatten mee om er flexibel op in te spelen. Je verwerft vaardigheden om agressie bij klanten te hanteren én te voorkomen. Het model vormt daarbij een spiegel van je eigen sterktes en valkuilen.Bron : http://www.lannoo.be
Klanten ; moeilijke klanten. --- Consumer behavior --- e-mail --- telefoneren --- klantentevredenheid --- agressie --- sociale media --- Psychological aspects --- Customer relations --- Management --- Legislation --- Handbooks, manuals, etc. --- Klantgericht ondernemen --- Klantentevredenheid --- Sociale vaardigheden --- Sales management --- Communicatieve vaardigheden --- advies, coachen, communicatie, empowerment, klant, klantgericht, talenten, succes, vaardigheden, wendbaarheid, zelfontwikkeling --- Verkooptechnieken --- Klantvriendelijkheid --- communicatie --- psychologie --- Client Klant --- Service à la clientèle Klantendienst --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Relations humaines Menselijke relaties --- communication --- Salesmanagement
Choose an application
Een opvallend pleidooi om opnieuw vrouw te durven zijn Jarenlang was relatietherapeute en coach Patricia van Lingen op zoek naar de sleutel tot een liefdevolle relatie. Tot ze ontdekte dat die in zichzelf lag. Want pas als je zelf in balans bent, kun je ook een partner in balans aantrekken. Elk van ons heeft mannelijke en vrouwelijke kwaliteiten in zich. Dat is goed, alleen is de voorbije decennia bij veel vrouwen de balans te veel naar de mannelijke kant doorgeslagen. Daardoor zijn ze het contact met hun eigen vrouwelijke kracht kwijtgeraakt. Dit boek leert je op een volledig andere manier naar jezelf en je relatie te kijken. Aan de hand van concrete voorbeelden en praktische oefeningen toont Patricia van Lingen hoe je vastgeroeste patronen kunt doorbreken, de communicatie in je relatie verbeteren en je innerlijke balans terugvinden. En dan volgt een liefdevolle en harmonieuze relatie zogoed als vanzelf...https://www.standaardboekhandel.be/p/relateren-kun-je-leren-9789401403054
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- intermenselijke relaties --- Human relations --- Interaction sociale --- Intermenselijke relaties --- Interpersonal relations --- Lien social --- Liens sociaux --- Menselijke relaties --- Personal relations --- Rapports humains --- Rapports interpersonnels --- Rapports sociaux --- Relaciones humanas --- Relaties [Intermenselijke ] --- Relaties [Menselijke ] --- Relations [Interpersonal ] --- Relations humaines --- Relations interpersonnelles --- Relations sociales --- Relationships [Interpersonal ] --- Rencontres interpersonnelles --- Sociabilité --- Social behavior --- Social interaction --- Sociale interactie --- Relaties --- Relaties. --- Relatie
Choose an application
14-06479-9
Onderhandelen. --- Onderhandelingen. --- Inventory control. Purchasing management --- zakentaal --- onderhandelen --- Mass communications --- Onderhandelen --- onderhandeling --- communicatie in organisaties --- #A0005A --- 695 Communicatie --- Négociation Onderhandeling --- Méthodes Methoden --- Résolution des conflits Conflicthantering --- Evaluation Evaluatie --- Relations humaines Menselijke relaties --- #KVHA:Onderhandelen; Nederlands --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- 316.772.43 --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- 007 --- 65.012 --- Voorraadbeleid. Inkoopbeleid --- Massacommunicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Onderhandeling
Choose an application
Communicatievaardigheden. --- Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Personnel management --- communicatievaardigheden --- communicatie --- interviewtechnieken --- vergaderen --- non-verbale communicatie --- Mass communications --- KVH-AND --- Psychologie Psychologie --- Interviews Interviews --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Communication Communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Relations humaines Menselijke relaties --- Communicatiemiddelen --- Communicatietechnieken --- Vergaderen --- Non-verbale communicatie --- Verkooptechnieken --- Onderhandelen --- Communicatiemiddel --- Communicatietechniek --- Verkooptechniek --- Onderhandeling
Choose an application
'Hoe passie je leven redt' is een boek over een nieuwe aanpak van werk en leven waarin passie centraal staat. Dit boek is een werkinstrument voor iedereen die individuen, teams, bedrijven en organisaties begeleidt, en voor iedereen die aan zijn persoonlijke geluk wil werken.
Persoonlijkheidsvorming. --- Levenskunst. --- levenskunst --- persoonlijkheidsleer --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- zelfontplooiing --- Changement Verandering --- Succès Succes --- Carrière Loopbaan --- Relations humaines Menselijke relaties --- 415.3 --- passie --- geluk --- Zelfontplooiing --- 159.942 --- Levenskunst --- Persoonlijkheidsvorming --- emoties - gevoelens - gevoeligheid - affectie --- Self-actualization (Psychology) --- Self evaluation --- Emotions --- Happiness --- PXL-Central Office 2016 --- zelfreflectie --- Teams --- Management --- Coaching --- Begeleiden --- Passie --- Geluk --- Emoties --- Zelfzorg --- Levenskwaliteit --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Team --- Begeleiding --- Emotie
Choose an application
658 --- #A9411A --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Résultats (management) Resultaatgericht managen --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties) --- Hiérarchie Hiërarchie --- Management Management --- Qualité Kwaliteitszorg --- Structure d'organisation Organisatiestructuur --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Changement Verandering --- management --- Organization theory --- Coaching. --- Management. --- Management --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|